Articles de Projectes

Una orca hi cap a la banyera de casa?

La classe de les orques hem de respondre una pregunta: Una orca hi cap a la banyera de casa? Abans de res, cadascú ha respost el que ell o ella s’ha imaginat, la majoria han dit que sí que hi cabia, algun s’ha decidit a dir que no…

Hem buscat en un llibre quan mesura l’orca i hem vist que uns 10 metres. A la classe ens hem trobat uns llistons que són d’un metre i els hem posat a terra per fer la longitud d’una orca, quants en necessitem?

La classe dels Exploradors i la seva cançó

Els nens i nenes de la classe de P5B estem aprenent la cançó de “Els Exploradors” del grup musical Els Atrapasomnis.

Alhora que aprenem la cançó també ens hem transformat en exploradors que busquen campanes musicals que troben a l’aula de música, les observen, si volen canten la cançó mentre sona, fan la petita coreografia que hem posat a la tornada i d’aquesta manera també treballem l’expressió corporal de cadascú.

Som la classe dels núvols

Al setembre, les nenes i nens de primer B vam triar el nom de la classe: el núvols. Hem fet molts experiments i hem après moltes coses, com ara que el núvols són aigua que s’evapora i que provoquen pluges i tempestes.

Som la classe dels volcans

A començament de curs vam triar “els volcans” com a nom de la classe. Durant el primer trimestre hem treballat diversos aspectes relacionats amb ells. Però sobretot hem fet molts experiments i moltes activitats de plàstica.

Aventura a Montserrat – 3r

El dimecres dia 24 d’octubre de 2018 vam anar a Montserrat. Allà vam veure els escolanets i les agulles de Montserrat, fins i tot uns escaladors amb un dàlmata.

La classe de 3r A som La Música

Al setembre, els nens i nenes de 3r A vam fer votacions del nom de la classe i la proposta que va sortir guanyadora va ser la Música.

Estem molt emocionats per fer aquest projecte, per escoltar música i per aprendre moltes coses.

 

El nom de la classe

Tenim el plaer de presentar-vos les classes d’aquest curs. Amb la tria del nom de la classe s’inicia el treball en ferm del curs.

Ja està tota l’escola decorant les portes, iniciant el primer projecte relacionat amb el nom de la classe i sentint-nos cada vegada més còmodes i identificats amb el nom que hem triat democràticament a les aules.

Què hem après de Joan Miró?

En acabar el projecte hem posat en comú tot el que hem après. Primer ho hem fet per escrit en parelles i finalment, els que han volgut, han exposat els seus coneixements.

Pintem un sac, com Miró!

A P5, per acabar el projecte de Miró hem vist una col·lecció d’obres fetes per ell sobre sacs i nosaltres l’hem volgut imitar. Aquesta vegada hem fet grups de 4 o 5 nens i nenes de les dues classes. Hem fet un esbós del que volíem fer entre tots i ens hem posat a pintar, cosir, decorar…

Fotos per recordar moments del curs

Aquest any a l’hort hem fet molta feina. Hem sembrat, hem collit, l’hem cuidat, hem menjat i fins hi tot hem fet un experiment amb la clorofil·la dels espinacs.

 

Exposicions projecte de castellà 5è

Durant el projecte de “Pueblos y ciudades de España” els alumnes van realitzar un treball d’investigació per així ajudar-nos a conèixer un poble o ciutat d’arreu d’Espanya.

Exposició del projecte sobre els animals

Els Petits Científics i les Llaminadures hem fet un treball de recerca sobre els animals, aquesta recerca l’hem fet en petits grups i cada grup s’ha fet expert en una classe d’animals. Cada grup ha exposat a la resta de la classe el que ha descobert sobre el grup d’animals que ha investigat.

Colònies de 5è a Ca n’Oliver

El passat 9 de maig els alumnes de 5è vam marxar de colònies a Pontós (Girona). Durant tres dies vam realitzar diferents activitats per conèixer com vivien a la prehistòria, com caçaven, quines eines tenien, com les feien i com s’expressaven a través de l’art.

Tots vam gaudir moltíssim d’aquesta experiència i ens ho vam passar d’allò més bé. Us deixem les fotografies del nostre viatge a la prehistòria i un un vídeo d’un conjur que vam fer tots perquè no ens plogués durant les colònies i per tenir energia molt positiva.

El projecte d’història de 6è

Aquest curs hem volgut representar els esdeveniments històrics de l’edat mitjana fins a l’edat contemporània en un fris cronològic.

Hem treballat en grups d’experts.  Cada grup investigava sobre una època concreta i després compartíem aquesta informació amb els experts de les altres etapes; així hem aconseguit tenir un coneixement cronològic de la història i ens ha servit per ordenar alguns dels fets històrics que ja coneixíem però dels quals no en sabíem els antecedents ni les causes.

Anem a la Fundació Joan Miró!

Després de treballar l’artísta Joan Miró a l’aula,  els de P5 hem anat a visitar la Fundació Joan Miró de Barcelona per veure les seves obres en directe. Després hem anat al parc Joan Miró on hi ha «La dona i l’ocell», una escultura que Joan Miró va regalar a la ciutat de Barcelona.

Ens ha agradat molt i ens ho hem passat molt bé!