Articles de Projectes

Què hem après de Joan Miró?

En acabar el projecte hem posat en comú tot el que hem après. Primer ho hem fet per escrit en parelles i finalment, els que han volgut, han exposat els seus coneixements.

Pintem un sac, com Miró!

A P5, per acabar el projecte de Miró hem vist una col·lecció d’obres fetes per ell sobre sacs i nosaltres l’hem volgut imitar. Aquesta vegada hem fet grups de 4 o 5 nens i nenes de les dues classes. Hem fet un esbós del que volíem fer entre tots i ens hem posat a pintar, cosir, decorar…

Fotos per recordar moments del curs

Aquest any a l’hort hem fet molta feina. Hem sembrat, hem collit, l’hem cuidat, hem menjat i fins hi tot hem fet un experiment amb la clorofil·la dels espinacs.

 

Exposicions projecte de castellà 5è

Durant el projecte de “Pueblos y ciudades de España” els alumnes van realitzar un treball d’investigació per així ajudar-nos a conèixer un poble o ciutat d’arreu d’Espanya.

Exposició del projecte sobre els animals

Els Petits Científics i les Llaminadures hem fet un treball de recerca sobre els animals, aquesta recerca l’hem fet en petits grups i cada grup s’ha fet expert en una classe d’animals. Cada grup ha exposat a la resta de la classe el que ha descobert sobre el grup d’animals que ha investigat.

Colònies de 5è a Ca n’Oliver

El passat 9 de maig els alumnes de 5è vam marxar de colònies a Pontós (Girona). Durant tres dies vam realitzar diferents activitats per conèixer com vivien a la prehistòria, com caçaven, quines eines tenien, com les feien i com s’expressaven a través de l’art.

Tots vam gaudir moltíssim d’aquesta experiència i ens ho vam passar d’allò més bé. Us deixem les fotografies del nostre viatge a la prehistòria i un un vídeo d’un conjur que vam fer tots perquè no ens plogués durant les colònies i per tenir energia molt positiva.

El projecte d’història de 6è

Aquest curs hem volgut representar els esdeveniments històrics de l’edat mitjana fins a l’edat contemporània en un fris cronològic.

Hem treballat en grups d’experts.  Cada grup investigava sobre una època concreta i després compartíem aquesta informació amb els experts de les altres etapes; així hem aconseguit tenir un coneixement cronològic de la història i ens ha servit per ordenar alguns dels fets històrics que ja coneixíem però dels quals no en sabíem els antecedents ni les causes.

Anem a la Fundació Joan Miró!

Després de treballar l’artísta Joan Miró a l’aula,  els de P5 hem anat a visitar la Fundació Joan Miró de Barcelona per veure les seves obres en directe. Després hem anat al parc Joan Miró on hi ha «La dona i l’ocell», una escultura que Joan Miró va regalar a la ciutat de Barcelona.

Ens ha agradat molt i ens ho hem passat molt bé!

Sortides d’història a la Roca i Granollers

La setmana del 15 al 18 de maig vam realitzar sortides històriques. A sisè estem treballant el projecte d’història i vam aprofitar per visitar la Roca acompanyats per la Vall d’Ariulf, un grup de persones que treballen en la recerca, interpretació, dinamització i difusió del patrimoni cultural i natural, centrat en l’àrea territorial del municipi de la Roca del Vallès. Ells ens van explicar com es vivia a la Roca del Vallès els anys previs a la Guerra Civil.

4t A – Les exposicions orals dels ecosistemes

El dia 22 de maig els alumnes de 4t A vam acabar les exposicions dels ecosistemes. Diu l’Alejandro que ens ha sortit molt bé!!! Cada parella ha fet una exposició, i en total n’hem fet onze.

Els videoclips de 4t

Per cloure el projecte d’instruments de vent que duem a terme a 3r i 4t, els alumnes de 4t han enregistrat uns videoclips amb l’última cançó que hem estat treballant amb els saxos i clarinets.

Us la van avançar per Sant Jordi, a l’acte dels Jocs Florals, però aquí teniu l’estrena definitiva.

Les colònies a l’Estartit de 4t

Els dies 25, 26 i 27 d’abril, els alumnes de 4t vam anar de colònies a l’Estartit, a la casa Marcel Maillot.

Hi vam anar pel projecte d’ecosistemes i vam fer moltes activitats entretingudes. Per exemple: tir amb arc, arboradura, aquari, litoral rocós, el vaixell Nautilus, … El menjar estava molt bo i els monitors eren molt actius. Ens ho vam passar molt bé i va ser molt divertit.

Les Abelles experimentem al ritme de la música

A P3 estem coneixent l’obra de Jackson Pollock, un artista que pintava acompanyat de música.

Els nens i nenes de la classe de les Abelles hem volgut provar aquesta sensació i ens hi hem posat. Tot jugant amb escuma d’afaitar hem sentit la música i ens hem deixat portar.

Aquí us deixem un petit vídeo i algunes fotos dels millors moments. Esperem que us agradi!

A 4t A fem esquetxos de les energies

Quan vam finalitzar el projecte de les energies, els nens i nenes de 4tA vam escriure diferents guions per a representar situacions relacionades amb les energies. Ens van quedar molt divertits!

A més a més van col·laborar-hi alguns mestres de l’escola.

Us convidem a veure’ls!

Sortida al Parc Güell

Aquest any hem fet un petit projecte sobre el Modernisme i Antoni Gaudí a les classes de 3r. Hem descobert moltes coses sobre aquest artista i fins i tot vam construir una «ciutat Gaudí».

Per finalitzar el mini projecte vam fer la sortida al Parc Güell i vam gaudir d’un dia màgic entre les seves creacions i, també ho hem de dir, entre molts i molts turistes fascinats per l’entorn.