Articles de Projectes

Els nens i nenes de P5 anem a dibuixar una masia

A P5 estem estudiant la vida i l’obra d’en Joan Miró. Hem conegut el quadre de La Masia que va pintar a Montroig del Camp.

Nosaltres hem anat a observar i dibuixar una masia de La Roca del Vallès: Can Jané.

Fabriquem “pals de pluja” a 3rA

Abans de marxar de vacances de nadal, els alumnes de la classe de la Música vam fer un taller de pals de pluja. El pal de pluja és un instrument de percussió molt interessant, ja que produeix un so semblant a les gotes de la pluja.

Els grups d’experts expliquen el dinosaure que han estudiat

Hem creat grups d’experts per aprendre coses sobre els dinosaures. Després de la recerca d’informació i d’elaborar un petit mural ho hem explicat als companys. Hem après moltes coses.

Els de P4A fan una bona veu de ROBOT!

Els Robots de P4A han volgut cantar la nadala transformats en uns autèntics robots! Aquí en teniu el resultat. Ho semblen de debò!

Guia per anar a la Muntanya

Els nens i nenes de P5 B són la classe dels Exploradors. Durant el seu projecte van decidir que volien explorar les muntanyes i ens van preguntar si els podíem ajudar. Vam pensar com ho podíem fer i se’ns va ocórrer preparar una petita guia amb consells bàsics per anar a la muntanya. És per això que hem fet aquest vídeo explicant algunes de les coses que hem descobert investigant sobre les muntanyes.

Creem música amb INCREDIBOX

Els robots (P4A) els encanta crear músiques ben originals amb l’aplicació INCREDIBOX.

Les Orques neden al ritme de Camille Saint Saëns

La classe de les Orques (P3A) hem descobert que Camille Saint Saëns va fer una peça que es deia l’Aquari de l’Àlbum del Carnaval dels animals. En aquest cas ens hem transformat en diferents animals marins. Quan sonava una música més tranquil·la i alegre sortien a nedar les orques i els peixos petits però de cop i volta la melodia canviava i es tornava més fosca, més misteriosa i les orques i els peixos petits s’amagaven perquè sortia el tauró…

Estrenem la pel·lícula!

Durant el primer trimestre els nens i les nenes de 5è B hem treballat «El cinema». Una part important d’aquest projecte era fer una pel·lícula. Per fi la tenim editada i preparada perquè la veieu.

Esperem que la gaudiu veient-la tant com nosaltres rodant-la!

La classe de la gastronomia i Andy Warhol

A plàstica, a part de pintar amb cafè, també vam pintar seguint el moviment de l’Andy Warhol: el moviment Pop Art. Nosaltres, la classe de la gastronomia, havíem de pintar amb colors vius. Segons el moviment  Pop Art, es pinta una cosa diverses vegades, combinant colors freds i càlids.Ens ha agradat molt!

La classe de la gastronomia pintem amb cafè

Aquest trimestre, a plàstica, els alumnes de 6èA hem fet el projecte de la gastronomia i hem treballat una pintora que es diu Karen Eland. Aquesta artista fa dibuixos utilitzant el cafè com a pintura. Ella ha fet molts quadres realistes, s’ha retratat a ella mateixa i ha imitat quadres molt famosos d’altres pintors. Nosaltres hem pintat amb cafè i en ha quedat molt bé.

La classe dels dinosaures i la cançó que hem après

La classe dels Dinosaures (P5A) hem après una cançó que parla dels dinosaures, qui van ser, com eren, com caçaven, com menjaven, on dormien,… Aquí teniu el vídeo de la seva versió:

Una orca hi cap a la banyera de casa?

La classe de les orques hem de respondre una pregunta: Una orca hi cap a la banyera de casa? Abans de res, cadascú ha respost el que ell o ella s’ha imaginat, la majoria han dit que sí que hi cabia, algun s’ha decidit a dir que no…

Hem buscat en un llibre quan mesura l’orca i hem vist que uns 10 metres. A la classe ens hem trobat uns llistons que són d’un metre i els hem posat a terra per fer la longitud d’una orca, quants en necessitem?

La classe dels Exploradors i la seva cançó

Els nens i nenes de la classe de P5B estem aprenent la cançó de “Els Exploradors” del grup musical Els Atrapasomnis.

Alhora que aprenem la cançó també ens hem transformat en exploradors que busquen campanes musicals que troben a l’aula de música, les observen, si volen canten la cançó mentre sona, fan la petita coreografia que hem posat a la tornada i d’aquesta manera també treballem l’expressió corporal de cadascú.

Som la classe dels núvols

Al setembre, les nenes i nens de primer B vam triar el nom de la classe: el núvols. Hem fet molts experiments i hem après moltes coses, com ara que el núvols són aigua que s’evapora i que provoquen pluges i tempestes.

Som la classe dels volcans

A començament de curs vam triar “els volcans” com a nom de la classe. Durant el primer trimestre hem treballat diversos aspectes relacionats amb ells. Però sobretot hem fet molts experiments i moltes activitats de plàstica.