Articles de Música

Els de P4A fan una bona veu de ROBOT!

Els Robots de P4A han volgut cantar la nadala transformats en uns autèntics robots! Aquí en teniu el resultat. Ho semblen de debò!

Els robots canten i ballen amb en MIC

La classe dels robots (P4A) són uns experts i saben ballar amb en MIC. Aquí teniu la versió que ha penjat en MIC al youtube.

Creem música amb INCREDIBOX

Els robots (P4A) els encanta crear músiques ben originals amb l’aplicació INCREDIBOX.

Les Orques neden al ritme de Camille Saint Saëns

La classe de les Orques (P3A) hem descobert que Camille Saint Saëns va fer una peça que es deia l’Aquari de l’Àlbum del Carnaval dels animals. En aquest cas ens hem transformat en diferents animals marins. Quan sonava una música més tranquil·la i alegre sortien a nedar les orques i els peixos petits però de cop i volta la melodia canviava i es tornava més fosca, més misteriosa i les orques i els peixos petits s’amagaven perquè sortia el tauró…

Concert de Nadal 2018

Aquest dijous 20 de desembre hem celebrat el tradicional concert de Nadal amb la participació de tots els alumnes de l’escola.

Ha constat de les següents actuacions:

Anem a repassar les notes musicals que estem treballant!

Aquí teniu una aplicació de la web edu365 on podeu repassar les 4 notes que estem aprenent: DO, MI, SOL, LA.

La classe dels dinosaures i la cançó que hem après

La classe dels Dinosaures (P5A) hem après una cançó que parla dels dinosaures, qui van ser, com eren, com caçaven, com menjaven, on dormien,… Aquí teniu el vídeo de la seva versió:

Descobrint les notes musicals de maneres diferents!

Aquest curs amb els de 1r hem començat presentant el nostre amic pentagrama musical gegant. El tenim al terra de la classe de música, de fet en tenim 2 així segons quina activitat fem hi podem participar tots a la vegada. Hem descobert que el pentagrama musical és on hi posem les notes musicals. El pentagrama té 5 línies i 4 espais i segons a on trobem situada la nota serà una nota o una altra.

Introduïm el fort i el fluix a les classes de música de P3

Ja hem començat a presentar el so FORT i el so fluix a les classes de música de P3 i hem descobert com es diuen alguns instruments de percussió. Mentres un de nosaltres feia de director/a indicant fort (espiral gran) o fluix (espiral petit) posant-s’hi a sobre, la resta de companys i companyes de classe feien sonar l’instrument de percussió tot descobrint les possibilitats sonores.

Creem el personatge d’una nadala

A música ja estem treballant la cançó que cantarem amb els nens i nenes de P5 al concert de Nadal. En aquest cas parla d’un personatge molt divertit i que no sempre en podem gaudir.

Per recrear-nos més en la lletra i en el personatge en sí hem decidit agafar el material que necessitàvem i construir-lo. Aquí en teniu algun resultat.

La classe dels Exploradors i la seva cançó

Els nens i nenes de la classe de P5B estem aprenent la cançó de “Els Exploradors” del grup musical Els Atrapasomnis.

Alhora que aprenem la cançó també ens hem transformat en exploradors que busquen campanes musicals que troben a l’aula de música, les observen, si volen canten la cançó mentre sona, fan la petita coreografia que hem posat a la tornada i d’aquesta manera també treballem l’expressió corporal de cadascú.

Els videoclips de 4t

Per cloure el projecte d’instruments de vent que duem a terme a 3r i 4t, els alumnes de 4t han enregistrat uns videoclips amb l’última cançó que hem estat treballant amb els saxos i clarinets.

Us la van avançar per Sant Jordi, a l’acte dels Jocs Florals, però aquí teniu l’estrena definitiva.

A P3 ja parlem com els experts en música!

Després d’haver treballat el fort i el fluix ara ja sabem que els músics, quan volen que la seva música soni més forta o més fluixa, tenen un llenguatge específic:

  • Per dir fort diuen: FORTE
  • Per dir fluix diuen: PIANO
  • Per dir molt fort diuen: FORTÍSSMO
  • Per dir molt fluix diuen: PIANÍSSIMO

Us deixem un vídeo on es veu com hem treballat aquestes paraules i com de bé ens ho hem passat.

Treballem el fort i el fluix amb Karl Orff

Aquests dies hem estat treballant el fort i el fluix. Hem fet diverses activitats i una d’elles ha estat escoltar la peça «Oh fortuna» del Carmina Burana, de Karl Orff.

Quan la música sonava forta movíem el paracaigudes molt ràpid i amunt, i quan la música sonava fluixa movíem el paracaigudes poc a poc, suau.

Ens ho hem passat molt bé!!!

Els nens i nenes de 1r són uns experts en «claus de sol»!

Aquest trimestre estem aprenent moltes coses de la clau de sol!

Les hem dibuixat amb llapis, amb retolador, amb pintures i pinzell, amb guix i les hem construït també amb plastilina!!!