El treball per projectes
Tota l’escola treballa a partir de projectes. Els projectes són globalitzats i tenen continguts de diferents àrees curriculars. El treball per projectes afavoreix l’autonomia en l’aprenentatge i el treball cooperatiu. Els alumnes van aportant idees i el mestre fa de guia i encamina les seves aportacions cap a l’assoliment del Currículum. En els projectes queda integrat l’ús de les noves tecnologies, ja que fem ús de portàtils, pissarres digitals, càmera fotogràfica, càmera de vídeo… D’aquesta manera potenciem les competències d’aprendre a aprendre i l’autonomia i iniciativa personal.
Biblioteca escolar puntedu: Un món fantàstic i real
La biblioteca és l’eix vertebrador de l’aprenentatge del centre, ja que és un espai de recerca, consulta, lectura, … on els nostres alumnes realitzen activitats relacionades amb totes les àrees. A la biblioteca escolar hi tenim tot el fons bibliogràfic de l’escola: llibres de lectura, de consulta, revistes, CDs, DVDs, … i a les aules es demanen llibres en préstec i hi ha petites biblioteques d’aula. Potenciem així la competència comunicativa lingüística i audiovisual i la del tractament de la informació.
Impuls de les llengües estrangeres
L’art dins l’escola
Per tal de potenciar la creativitat i la imaginació, per treballar diferents tècniques de llenguatge visual i plàstic i per donar a conèixer el llegat artístic i cultural utilitzem les obres dels artistes com a referents. Mirem i parlem sobre artistes i les característiques de les seves obres d’art, ja sigui pintura, escultura o arquitectura, a través de làmines o de fotografies o visitant una exposició o un museu. Potenciem així la competència artística i cultural.
Experimentem
Aprofitem l’entorn per observar els canvis estacionals dels arbres i de les plantes i concretament tirar endavant les activitats de l’hort a l’escola. Treballem a partir de l’experimentació per tal d’assolir els continguts de l’àrea de medi, tot utilitzant recursos com microscopis, rampes, balances, una estació meteorològica, … A Educació Infantil fem una hora setmanal al Petit laboratori i dins de l’aula un racó d’experimentació. A Educació Primària relacionem els experiments amb els diferents projectes que anem realitzant. Així garantim l’assoliment de la competència del coneixement i interacció amb el món físic.
Competència oral
Treballem la competència oral a tots nivells i fem diferents activitats transversalment de P3 a 6è: l’estrella de la setmana, l’exposició d’activitats de projectes, verbalitzar en veu alta explicacions matemàtiques, exposar opinions sobre temes tractats, una exposició oral al curs preparada a casa a partir de 2n, fer una obra de teatre a partir de P5, el projecte de ràdio on fan guions de programes, els graven i es retransmeten, … Pensem que és imprescindible que els nostres alumnes aprenguin a expressar verbalment el seu coneixement per organitzar el pensament i les idees i poder-lo plasmar quan calgui a nivell escrit.