Els de 2n-3r hem fet un documental

Durant el primer trimestre els nens i nenes de 2n-3r hem estat treballant el projecte de la nostra comarca. Després de moltes investigacions cada classe ha acabat fent un documental del Vallès Oriental.

A continuació podeu veure’n el resultat.

Recordeu que heu de fer servir l’usuari i contrasenya del correu de l’escola per poder visualitzar els vídeos.

Projecte Humanae

Des que vam començar el curs que ens rondava pel cap com podríem retrobar-nos tots en algun moment del curs. Ens encanta fer coses tots junts, i la situació ho posa difícil…

També teníem clar que, com cada any, volíem donar un toc de color i il·lusió a les parets de la nostra escola, amb les mans dels més de 400 artistes que la trepitgen cada dia.

I ens vam topar amb el projecte de l’artista brasilera Angélica Dass, anomenat Humanae. Aquesta fotògrafa es va proposar retratar més de 4000 persones i trobar-ne el color exacte de la seva pell. Va elaborar una paleta de colors de la pell humana, on assegura que no hi ha cap color absolutament “blanc”, “negre”, “groc”, ni “vermell”.

Vam decidir que nosaltres faríem el mateix, però en autoretrats pintats, d’alumnes i mestres. L’espectacular resultat es pot veure al vestíbul de l’escola, on hem acabat tots junts, durant tot el curs, cadascú amb el seu color.

Els nens i nenes de P5-1r anem a Can Fusteret

Els nens i nenes de P5-1r hem anat d’excursió a Can Fusteret. Ens han explicat el procés de reciclatge del vidre i l’hem reutilitzat aixafant vidres i utilitzant-los en una creació pròpia.

Hem gaudit d’un dia fantàstic i ens ho hem passat molt bé fent el taller de vidre.

Excursió a Can Verdaguer amb en Marc Boada

El dimarts 10 de novembre tot 6è vam fer una visita a en Marc Boada, a Can Verdaguer.

Vam emprendre el viatge en autocar a les 9.30 del matí i vam arribar a les 10.45. Quan vam arribar, vam anar caminant fins a una zona molt oberta on vam esmorzar. En Marc ens va explicar moltes coses sobre el sistema solar, ens va ensenyar a fer un coet que funcionava amb aire comprimit i també ens va ensenyar la seva col·lecció de trossos de cossos de l’espai, com meteorits, cometes i fins i tot una pedra lunar.

Ja tenim els noms de les nostres classes!

Cada curs comencem l’escola amb un esdeveniment important que té lloc a cada classe. Cadascú escull un nom que serà el que els representarà durant tot el curs. Després de rebre moltes propostes, escoltar i deliberar molt, els nens i les nenes de cada classe han votat la idea que més els ha agradat. A continuació, s’han posat a treballar i han dissenyat i decorat la porta de la seva classe.

Han sortit noms de tota mena, des dels clàssics a d’altres més originals, interessants, curiosos o enigmàtics. A continuació, teniu el llistat de tots ells:

Els Mandales dels alumnes de 2n

Durant aquest període de confinament els alumnes de 2n, les Cientítiques, els Científics i els Petards, han engegat un projecte nou “La Roca del Vallès”, una de les activitats proposades ha estat fer un passeig per conèixer l’entorn natural més proper, amb elements de la natura han fet uns madales fantàstics. Mireu quins artistes tenim, aquí

teniu les imatges de les catifes dels mandales.

Quines rutines podem fer per gaudir d’un son saludable?

A partir de l’enquesta que es va passar a les famílies en relació als hàbits que fem abans d’anar a dormir i les hores que dormim, els alumnes d’educació infantil vam fer un recull amb els resultats. En una gràfica s’hi reflecteix les hores de son de tots els nens i nenes. I en l’altra, els hàbits i les rutines que fan abans d’anar a dormir.

A partir d’aquesta recollida de dades, cada classe va analitzar els resultats i va reflexionar sobre quins hàbits ens ajuden a estar més tranquils i relaxats per poder dormir de forma saludable i quins no ens hi ajuden.

La Cimera del Mogent

Els i les alumnes de 4t han estat immersos en el món del canvi climàtic i les energies renovables. A partir de les seves pròpies preguntes han començat tot un procés de cerca molt interessant. Han estat molt motivats i motivades per tal de donar resposta a les seves preguntes. Un cop resoltes, per grups han decidit fer una maqueta o un experiment sobre l’energia que havien escollit.