Aquesta setmana hem començat a collir les olives de l’olivera del pati, són olives de la varietat arbequina.
Tot i ser un arbre molt petit, n’hem tret un munt. Ara les hem posat amb aigua que anirem canviant cada dia durant 9 dies i després les haurem de posar en pots.
Experimentació
Joc simbòlic 1r trimestre – P4 i P5
Aquí teniu un recull més extens del dia a dia de joc simbòlic que hem fet els alumnes de P4 i P5.
Hem fet construccions amb rampes i pàrquings pels cotxes, ens hem transformat en mecànics arreglant espais que ho necessitaven, hem fet de metges i pacients i hem donat vida als animals terrestres, aquàtics o voladors a l’espai que tenen. També hem pogut gaudir del dia a dia en una casa fent les feines que toquen, gaudir dels diferents espais que té i deixant-la ben ordenada a l’hora de recollir. A més, tenim una granjeta on hi hem anat a berenar, esmorzar, celebrar aniversaris, menjar pizza, fer de cambrers i cambreres, recollir les taules…
El joc simbòlic a P4 i P5 (3r trimestre)
Aquí teniu un recull més extens del dia a dia de joc simbòlic i el laboratori que hem fet els alumnes de P4 i P5 aquest tercer trimestre.
Experimentem amb escuma d’afaitar!
Els de P3 hem estat experimentant amb escuma d’afaitar.
Hem experimentat sensacions amb el tacte, l’olfacte i amb l’oïda, ja que ho hem fet amb música, per tant ha estat una activitat multisensorial.
Joc simbòlic a P4 i P5 – Segon trimestre
Aquí teniu un recull més extens del dia a dia de joc simbòlic i el laboratori que hem fet els alumnes de P4 i P5 aquest segon trimestre.
Primer cicle a l’Ateneu de creació
Com ja sabeu aquest curs els alumnes de primer, segon i tercer ens agrupem tres dies a la setmana per fer racons tots junts. Un d’aquests racons és a l’ateneu de creació on a partir de reptes que ens hem de proposar prèviament, desenvolupem la nostra imaginació, la creativitat, la capacitat d’anàlisi, etc.
Joc simbòlic P4 i P5 – Primer trimestre
Aquí teniu un recull més extens del dia a dia de joc simbòlic i el laboratori que hem fet els alumnes de P4 i P5.
Hem fet construccions amb rampes i pàrquings pels cotxes, ens hem transformat en mecànics arreglant espais que ho necessitaven, hem fet de metges i pacients i hem donat vida als animals terrestres, aquàtics o voladors a l’espai que tenen. També hem pogut gaudir del dia a dia en una casa fent les feines que toquen, gaudir dels diferents espais que té i deixant-la ben ordenada a l’hora de recollir. A més, tenim una granjeta on hi hem anat a berenar, esmorzar, celebrar aniversaris, menjar pizza, fer de cambrers i cambreres, recollir les taules…
Fraccions delicioses
Hem estudiat les fraccions al llarg del mes de maig. Per acabar el tema, hem dividit pizzes, donuts i pastissos en diferents fraccions.
Ens ho hem passat genial i hem esmorzat d’allò més bé!!!
Les Abelles experimentem al ritme de la música
A P3 estem coneixent l’obra de Jackson Pollock, un artista que pintava acompanyat de música.
Els nens i nenes de la classe de les Abelles hem volgut provar aquesta sensació i ens hi hem posat. Tot jugant amb escuma d’afaitar hem sentit la música i ens hem deixat portar.
Aquí us deixem un petit vídeo i algunes fotos dels millors moments. Esperem que us agradi!
Els calçots de 5è
Dins del projecte de Catalunya, els nois i noies de 5è hem fet un treball que ha començat a l’hort i ha acabat a la taula.
El mes de setembre vam plantar, amb l’ajut de l’Esteve Grau, unes cebes que hem anat calçant i que finalment hem collit en format de calçots. El primer que hem fet ha estat un treball d’experimentació fent la dissecció d’un calçot i elaborant un lapbook.
Us deixem el vídeo on expliquen el procés i unes fotos de com hem acabat fent la Calçotada!