El número π

Els alumnes de 6è estan fent el projecte de la pilota de geometria. Entre moltes altres coses han mesurat la longitud, el diàmetre i el radi d’aquesta.
Per tal de poder fer aquests càlculs han descobert el número π; d’on prové i la relació que té entre longitud i diàmetre. En tres equips han baixat al pati i han mesurat diferents circumferències, mireu com s’organitzen i quin resultats en treuen!

Taller de matemàtiques per a famílies

El passat dimarts 18 de març vam realitzar el II taller de matemàtiques adreçat a les famílies, per tal d’acostar-los la metodologia d’aquesta àrea.
Valorem molt positivament la implicació i la participació dels pares en aquest taller. Us deixem amb una mostra de l’experiència.

Les divisions a 6è!

Si voleu pensar una estona en les estratègies que tenen els alumnes de sisè per resoldre les divisions pareu-vos a mirar els següents vídeos. Val la pena!

Els percentatges

Els alumnes de 6è A han fet el projecte de la selva amazònica. Dins el projecte han buscat quins països formen part de la selva i quina extensió de selva ocupa cada un d’aquests nou països. Amb aquestes dades se’ls ha plantejat el problema de buscar quin percentatge equival cada una d’aquestes extensions. A continuació teniu una mostra dels càlculs que van fer per trobar les solucions.

El Geoplà i els triangles

El geoplà és un material dissenyat per Caleb Gategno, que està format per una planxa quadrada, on hi ha una sèrie de claus o pivots. Permet construir, mitjançant gomes elàstiques, preferentment de colors, diferents formes geomètriques.
L’Alex i la Thaïs ens expliquen les característiques que han pogut extreure dels triangles després de treballar amb el geoplà. Fixeu-vos si es poden descobrir coses amb una simple activitat. Ens agraden les mates 😉

Píndola de La botiga del Mogent

Des del seminari de directors de la zona s’encomana a les escoles preparar una píndola sobre algun projecte que es porta a terme als centres. Hem rebut la visita dels directors i els hem mostrat l’activitat de La botiga del Mogent; per això hem demanat la col·laboració dels alumnes de 4t que en són els responsables. Mireu que bé s’expliquen…