Descobrint les notes musicals de maneres diferents!

Aquest curs amb els de 1r hem començat presentant el nostre amic pentagrama musical gegant. El tenim al terra de la classe de música, de fet en tenim 2 així segons quina activitat fem hi podem participar tots a la vegada. Hem descobert que el pentagrama musical és on hi posem les notes musicals. El pentagrama té 5 línies i 4 espais i segons a on trobem situada la nota serà una nota o una altra.

Introduïm el fort i el fluix a les classes de música de P3

Ja hem començat a presentar el so FORT i el so fluix a les classes de música de P3 i hem descobert com es diuen alguns instruments de percussió. Mentres un de nosaltres feia de director/a indicant fort (espiral gran) o fluix (espiral petit) posant-s’hi a sobre, la resta de companys i companyes de classe feien sonar l’instrument de percussió tot descobrint les possibilitats sonores.

Categories I3

Creem el personatge d’una nadala

A música ja estem treballant la cançó que cantarem amb els nens i nenes de P5 al concert de Nadal. En aquest cas parla d’un personatge molt divertit i que no sempre en podem gaudir.

Per recrear-nos més en la lletra i en el personatge en sí hem decidit agafar el material que necessitàvem i construir-lo. Aquí en teniu algun resultat.

Categories I5

La classe dels Exploradors i la seva cançó

Els nens i nenes de la classe de P5B estem aprenent la cançó de “Els Exploradors” del grup musical Els Atrapasomnis.

Alhora que aprenem la cançó també ens hem transformat en exploradors que busquen campanes musicals que troben a l’aula de música, les observen, si volen canten la cançó mentre sona, fan la petita coreografia que hem posat a la tornada i d’aquesta manera també treballem l’expressió corporal de cadascú.

Categories I5

Els videoclips de 4t

Per cloure el projecte d’instruments de vent que duem a terme a 3r i 4t, els alumnes de 4t han enregistrat uns videoclips amb l’última cançó que hem estat treballant amb els saxos i clarinets.

Us la van avançar per Sant Jordi, a l’acte dels Jocs Florals, però aquí teniu l’estrena definitiva.

A P3 ja parlem com els experts en música!

Després d’haver treballat el fort i el fluix ara ja sabem que els músics, quan volen que la seva música soni més forta o més fluixa, tenen un llenguatge específic:

  • Per dir fort diuen: FORTE
  • Per dir fluix diuen: PIANO
  • Per dir molt fort diuen: FORTÍSSMO
  • Per dir molt fluix diuen: PIANÍSSIMO

Us deixem un vídeo on es veu com hem treballat aquestes paraules i com de bé ens ho hem passat.

Categories I3

Treballem el fort i el fluix amb Karl Orff

Aquests dies hem estat treballant el fort i el fluix. Hem fet diverses activitats i una d’elles ha estat escoltar la peça «Oh fortuna» del Carmina Burana, de Karl Orff.

Quan la música sonava forta movíem el paracaigudes molt ràpid i amunt, i quan la música sonava fluixa movíem el paracaigudes poc a poc, suau.

Ens ho hem passat molt bé!!!

Categories I3

La cançó de l’estiu!

Amb el projecte dels pirates hi ha hagut una cançó que no hem pogut parar de cantar. És bonica, divertida i té molta marxa. S’ha convertit en el nostre himne!

És una cançó del grup El pot petit.

Categories I4