A P5 inventem problemes

Aquest curs els de P5 hem fet molts problemes matemàtics i al final ens els hem inventat i resolt entre nosaltres.

Mireu com ho fem i com ens ajudem!

Categories I5

Estratègies de la divisió a 4t

Aquest curs a 4t hem estat treballant i practicant molt la divisió.

Primer de tot vam recordar l’estratègia de l’aranya. Aquesta va ser la primera manera amb la qual vam aprendre què significava la divisió al tercer curs.

Els reptes del mes

A 4t cada mes hem tingut un repte. Era voluntari i només l’han intentat els alumnes que l’han volgut acceptar. Hem anat des dels jeroglífics als escacs; del barri Gòtic al Serenguetti, passant per l’Estartit; del tangram al cinema…

Als de 4t ens agraden els reptes!

Els decimals amb reglets

A 4t hem representat els nombres decimals amb reglets. Els hem relacionat amb fraccions i posteriorment amb els percentatges.

Fraccions amb fruites a 3r

Aprofitant el seu aniversari, l’Ot ens ha convidat a esmorzar. Va pensar que seria divertit fer broquetes de fruita i ens ha portat un meló, maduixes, 6 plàtans i una poma.

Hem estat calculant en quants talls podíem fer les fruites de manera que ens quedés una broqueta equilibrada amb la mateixa mida aproximada de la fruita.

Descoberta del número pi

Els alumnes de 6è han treballat el projecte de la pilota. Per trobar les seves mesures, van baixar al pati i van fer un treball de descoberta del número pi que expliquen en els següents vídeos.

Busquem el 100

Els alumnes de 2n busquem els números que fan 100.

Mireu que bé que ho fan!

[INNOCENTADA!] Canvi estratègic a l’àrea de matemàtiques

La direcció de l’escola ha pres una decisió respecte la metodologia en l’àrea de matemàtiques i ha informat que a partir del curs que ve es prescindirà dels reglets i altres materials i es tornaran a utilitzar els algorismes tradicionals en l’aprenentatge d’aquesta assignatura. En la mateixa línia es produiran canvis pel que fa a la organització horària i es tornaran a diferenciar clarament les hores de medi, llengua i plàstica.

Des de l’escola reconeixem que no ha estat una decisió fàcil, però era clarament necessària, en comprovar que, després de més de 10 anys aplicant la metodologia OAOA, els resultats no han estat els esperats.

A continuació podeu veure les declaracions a VOTV de la directora, Montse Fuster.