A tercer hem relacionat la multiplicació i la divisió. Ho hem fet amb reglets i amb nombres.
Ens ha ajudat a introduir la divisió i entendre millor els dos conceptes.
A tercer hem relacionat la multiplicació i la divisió. Ho hem fet amb reglets i amb nombres.
Ens ha ajudat a introduir la divisió i entendre millor els dos conceptes.
Per petició d’algunes famílies, a continuació podeu recuperar els materials audiovisuals que vam utilitzar en el Taller de Matemàtiques per a Pares que us vam oferir fa uns dies.
Gràcies per venir!
L’Anna és una noia que va estar fent pràctiques a 4t B, la classe de la Màgia, des del mes de gener. Estudia per a ser mestra d’educació primària a la Universitat de Barcelona.
Algunes classes les hem fet amb ella, com per exemple una de plàstica. També, el dia abans de marxar, va organitzar uns racons on treballàvem sèries matemàtiques. Vegeu vegeu…
Els nois i noies de 4t hem començat una nova tongada de racons aquest segon trimestre. Treballem simetria, mosaics, capacitat i pes, volum, el rellotge i les taules de multiplicar.
Aquí en teniu algunes imatges…
El passat 10 de gener vam fer l’entrega de premis del «1r Festival de Taules de Multiplicar Rock».
El grup de la taula del 7 en va sortir guanyador, tot i que la resta de grups ho van fer igual de bé.
Vam veure la pel·lícula del festival i també les escenes eliminades del mateix. Nosaltres vam riure molt. I vosaltres?
L’última setmana de desembre les nenes i els nens de 3r A van protagonitzar el primer Festival de Taules de Multiplicar Rock. Van escollir un grup i cançó rock i la van fusionar amb una taula de multiplicar.
Realment no és fàcil versionar les taules, i a més amb el ritme del rock, però realment es van esforçar molt i va sortir molt i molt bé. La primera setmana d’inici del segon trimestre vam fer un acte d’entrega de premis d’aquest festival.
Fa unes setmanes que els alumnes de 4t estem treballant la mesura. Vam començar veient tots aquells objectes i aparells que tenim a l’escola per mesurar. Vam treballar de manera cooperativa i els vam classificar en diferents categories: temps, longitud, massa i capacitat. Després ho vam registrar per escrit.
Els alumnes de quart, al principi de curs, vam estar repassant totes les estratègies per restar que sabíem. Vam sortir a la pissarra a explicar-les totes amb diferents exemples.
Aquest curs els alumnes de 3r i 4t hem compartit un mateix projecte matemàtic. Al llarg de tot el curs hem fet un treball per racons amb activitats matemàtiques on treballàvem diferents continguts com la capacitat, els angles, la massa i el pes, la geometria (mosaics i geoplà), la simetria, el rellotge, les taules de multiplicar…