L’espai tecnològic no s’atura!

Aquesta setmana s’ha presentat l’espai tecnològic als nens i nenes de 1r i 2n. Un espai nou per tots ells, on entren amb cares d’il·lusió i emoció. Al llarg del primer trimestre hi han passat els alumnes de 3r i 4t aprofitant les diferents propostes que s’hi poden trobar i amb ganes de repetir el curs vinent.

La tecnologia ens ajuda a millorar el món al qual vivim. No només ens centrem en la nova tecnologia dels últims anys, ja fa anys que la tecnologia ha arribat i sembla que encara fos ahir! Tecnologia és qualsevol cosa que l’home pensa per millorar la vida. L’ordinador no és tecnologia, sinó UNA DE LES TECNOLOGIES. Fem tecnologia vinculada a l’ordinador però no tota.

Aquest espai està organitzat de manera que hi venen en format de mig grup, per tant, hi entren quinzenalment. D’aquesta manera podem atendre millor les demandes i els dubtes que sorgeixen de les propostes que hi ha a l’espai.

És un entorn per experimentar, aprendre i crear, tenint en compte que la tecnologia ens ajuda a millorar el món al qual vivim. Cada espai té uns clars objectius que s’assoleixen amb molt d’èxit.

L’espai Stop-motion els permet crear una pel·lícula utilitzant fotogrames, creant la seva història, i fent petits moviments als personatges de la seva història tot comprovant que el resultat sembli una pel·lícula en moviment, de debò. 

Al d’Electricitat hi troben propostes amb les quals poden experimentar i fer reflexions sobre l’electricitat estàtica, contínua i magnètica. Fent assaig-error investiguen i esbrinen què necessiten perquè hi hagi electricitat. És molt interessant pensar en com vivien els nostres familiars fa uns anys amb espelmes, i avui en dia els carrers estan plens de fanals, semàfors, clàxons… Quants canvis en poc temps!

Ens endinsem en la robòtica i aprenem les bases de la programació a partir de jocs molt senzills i evolucionant fins a l’Scratch. Aquí descobreixen i connecten amb el que és la programació computacional de diferents robots senzills, entenent la mecànica de la robòtica tot aprenent a donar ordres a un robot per tal que faci el que nosaltres li demanem. 

L’espai de Mecànica els fa crear circuits que mai haurien imaginat, l’assaig-error és indispensable per resoldre el repte que es plantegen. Túnels, tubs, camins, muntatges amb material variat, bales que van amunt i avall, que cauen de la rampa o que cauen a dins del got… Tot són processos que es viuen amb molta emoció en el moment de comprovar si el seu repte funciona o no. 

A Aerodinàmics no s’hi ve a fer qualsevol objecte. En aquest espai han de crear un objecte que pensin que pot volar i comprovar-ho al túnel de vent que tenim a l’escola. En el cas que no voli cal pensar i modificar l’objecte inicial amb la finalitat de descobrir perquè uns objectes volen i d’altres no. 

“Un inventor o inventora és tot aquell que crea o idea quelcom que abans no existia, és a dir, una invenció. És l’individu que idea, crea o concep alguna cosa o en millora d’altres per al profit propi o de la comunitat”. D’això es tracta en aquest espai, crear el seu invent, una cosa que no existeix, nova. És per això que la creativitat és clau en aquest procés d’elaboració i resultat. S’ha de dir que tenim uns molt bons inventors, amb idees ben estrafolàries i boges!

A l’hora de construir és moment de deixar volar la imaginació, i tenint en compte el material que hi ha en aquest espai, fan el seu esbós i una construcció amb el material escollit. Trobem alumnes que construeixen un castell o un camp de futbol, com també una cadira per seure-hi ells mateixos.

Ja veieu, en aquest espai la imaginació, creativitat i recerca no para. És un espai de molts aprenentatges que es van produint setmana rere setmana. Sempre tenen moltes ganes que arribi la pròxima sessió per aprendre més. Quines ganes d’espai tecnològic!