A Educació Infantil estem descobrim un material nou que convida els infants a crear mons reals i imaginaris a petita escala, on la imaginació, la creativitat, la concentració, la paciència, la cooperació, l’experimentació, la psicomotricitat fina i el llenguatge són alguns dels aspectes que es posen en marxa quan comencen a jugar.
Amb peces soltes i altres elements de la natura es creen minimons, petits escenaris que permeten a l’infant explorar la seva creativitat i on la imaginació no té límits. A les aules tenim un espai delimitat amb una taula petita, on els infants representen les seves vivències en aquest espai en miniatura i les experiències que han viscut es traslladen als petits ninots del minimon.
És important que aquest espai tingui una estètica molt cuidada i pensada, totes les peces soltes han d’estar ordenades i col·locades de manera atractiva pels infants, per sorprendre i provocar el joc, però al mateix temps també és important que en acabar l’activitat totes les peces restin ben endreçades al seu lloc.
El paper de la mestra en aquest espai és el de preparar un material atractiu, observar, no corregir, deixar-los crear, que s’equivoquin i sobretot que juguin i deixin volar la seva imaginació.
És important que quan s’acaba l’activitat, el que ha fet l’infant quedi recollit perquè sigui conscient de la seva vivència en aquest espai. Però, com es recull tot aquest treball? Quan s’acaba el joc, cada infant explica a la mestra el que ha fet i deixa constància en diferents formats: un dibuix, converses en petit grup, gravació, escrit per part de la mestra…