Llegir és una activitat recomanable i profitosa a qualsevol edat. Els llibres entretenen, obren noves finestres al món, promouen la connexió amb els altres, fomenten la imaginació i la creativitat i afavoreixen l’aprenentatge. Però això no és tot, la lectura també contribueix a desblocar emocions, desenvolupa l’autoconsciència i estimula el sentit crític. Llegir és, doncs, un hàbit saludable que convé integrar en la vida diària des de la infància. Per això, l’objectiu fonamental de la biblioteca de l’escola és dinamitzar activitats que potenciïn la lectura.
Aquesta setmana n’hem començat una d’allò més interessant. Ja fa tres cursos que participem d’una proposta del Consell català del Llibre Infantil i Juvenil que any rere any té cada vegada més participants arreu de Catalunya: els “Premis Atrapallibres”. La finalitat d’aquesta activitat és que els alumnes participin com a jurat per escollir el llibre guanyador d’entre els tres finalistes de la categoria de 9 anys (alumnes de 4t), de la categoria de 10 anys (alumnes de 5è) i de la categoria d’11 anys (alumnes de 6è). A l’escola hem tingut més voluntaris que mai; 76 alumnes llegiran les tres obres finalistes de cada categoria, farem una trobada en la qual farem activitats relacionades amb cada llibre i finalment emetrem el nostre veredicte votant cada llibre. Tothom està molt motivat i engrescat, tothom està llegint el primer llibre i ja tenim ganes de començar els clubs de lectura que estaran farcits de tertúlies literàries.
En definitiva, activitats com aquesta permeten mantenir viva la motivació vers la lectura i el que considerem imprescindible: compartir les lectures amb altres companys i companyes. D’ara fins a final de curs anirem explicant les activitats que farem en els tres clubs de lectura de l’alumnat de 2n cicle. No us les perdeu!