Aquest curs hem continuat treballant a l’espai de ciència, un espai on apropem la ciència als més petits de l’escola de manera manipulativa i engrescadora. Durant el curs cada trimestre hi va un nivell diferent d’educació infantil.
Treballem diferents temes de tots els que té la ciència, parlem de moviment amb les baldufes i les rampes, d’equilibri amb les palanques, de natura amb el coneixement dels animals petits i reals que hem trobat sense vida pel pati o algú anant a passejar pel bosc i ens els ha portat per poder-los observar de ben a prop i amb lupa per no perdre cap detall i també mirem que tenen a dins amb radiografies de diferents animals. Hem vist la simbiosi de l’eruga de la col que ens ha deixat ben fascinats, quins canvis que té la natura!! També hem pogut observar el naixement, a partir d’unes llavors, d’una planta, l’hem cuidat i l’hem vist créixer. Hem descobert que tots els animals tenen una petjada diferent i que nosaltres també tenim petjada!!! També hem descobert que al pati hi ha roques i minerals i hem pogut saber algunes de les seves propietats com si s’esmicolen o poden deixar rastre en una pissarra, si es poden llimar…
Es valora molt que els infants triïn de forma autònoma on volen anar a treballar, que manipulin el material que hi ha al seu abast i en treguin conclusions, per això la mestra va passant per cada una de les diferents zones i els fa preguntes o els planteja un repte. Hem tingut reptes que hem pogut resoldre a vegades fàcilment i d’altres amb més dificultat. D’altres són els mateixos nens i nenes que plantegen ells un repte o una activitat diferent perquè volem descobrir quelcom. El més important de tot, és que els nens i nenes quan hi participen poden gaudir i aprendre ciència.