Hem començat l’escola i la classe de Nova York, 3r A, ha fet la seva primera tutoria. No acostumem a explicar què fem a tutoria però en aquesta ocasió hem pensat que era interessant mostrar-ho.
Avui estem fent trencaclosques, sembla senzill i és com si ens passéssim una bona estona jugant, però aquesta activitat té un procés i uns objectius molt concrets.
El primer que hem fet ha estat repartir-nos en cinc grups i ens hem fet les preguntes màgiques:
- Què hem de fer?
Un trencaclosques en grup - De quantes maneres ho podem fer?
Després de compartir estratègies hem trobat sis maneres diferents de muntar un trencaclosques. - Quina és la millor?
Cada grup ha decidit quina de totes les estratègies utilitzaria per muntar el trencaclosques i s’ha posat a treballar.
Uns grups han decidit de fer el marc i anar omplint de fora a dins, altres s’han repartit les peces i han treballat individualment per agrupar-les després. - Com ho he fet?
El resultat ha estat espectacular: els grups que han treballat en equip durant tota l’estona han aconseguit fer el trencaclosques. Els grups que l’han anat muntant a trossos individualment no han pogut acabar. - Què hem après?
Si treballem en equip les coses funcionen millor, aconseguim els objectius que ens hem proposat i estem molt contents!