La futura transformació física dels espais exteriors de l’escola Mogent són fruit d’una reflexió pedagògica al voltant de l’ús dels espais —tant interiors com exteriors— per part de la comunitat educativa, per tant, va lligat a una voluntat i una adequació dels mètodes pedagògics que es recolzen en l’espai exterior com a espai d’experiències i aprenentatge. La repercussió de la transformació va més enllà dels límits de l’escola i els seus usuaris principals, amb l’actuació es pretén que el pati passi a ser un espai d’accés públic, obert al barri i a la ciutat, per a gaudir-ne més enllà de l’horari escolar.
La transformació del pati en jardí–refugi climàtic preveu: la introducció progressiva de vegetació per fer del pati un espai verd, fresc, biodivers, viu i regeneratiu; la introducció de nous materials que trenquin amb la duresa dels actuals; la introducció d’equipament i mobiliari que possibiliti fer classe a l’aire lliure i altres activitats; i la creació de racons singulars —espais de reunió, àgores o escenaris—, que trenquin amb l’homogeneïtat dels espais exteriors existents.
Tenint en compte la naturalesa del projecte, la seva implicació, i el seu caràcter participatiu, en la fase de projecte tècnic i executiu es pretén donar continuïtat a aquesta manera de fer.
En general la proposta pretén transformar el pati de l’escola en un jardí, en un parc. En un espai ric de textures, ombres, i llocs d’estar, parlar, jugar, somiar… creant zones diferenciades i usos variats segons les necessitats de la comunitat educativa, tot respectant zones existents en funcionament.
El projecte de transformació es basarà en la renaturalització de l’espai segons els principis de la permacultura.
El Globus Vermell, arquitectes