Treball per projectes

El treball per projectes consisteix en fer projectes globalitzats que inclouen continguts de diferents àmbits. Aquesta metodologia ajuda als alumnes a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir, els implica en els aprenentatges i, el més important, aconsegueixen un aprenentatge significatiu.

  • Les situacions d’aprenentatge són aquelles experiències que parteixen d’un context amb una realitat actual, passada o previsible en el futur i que plantegen un repte que sorgeix d’una pregunta, un problema, un cas, un servei, un encàrrec o un projecte. A la persona que aprèn li implica mobilitzar sabers i connectar accions per acabar donant resposta al repte plantejat o realitzar una intervenció.

Aquest treball es planteja a partir d’un aprenentatge globalitzat, on intervenen diverses àrees d’aprenentatge i en què es propicia el desenvolupament de les capacitats que impliquen fer connexions entre conceptes d’un o més camps de coneixement. Les activitats que es programen han de seguir el cicle de l’aprenentatge amb activitats inicials, de desenvolupament, d’estructuració i d’aplicació.

  • Un dels objectius de les situacions d’aprenentatge que programem és el de contribuir a aconseguir una societat més justa i democràtica, sostenible, cohesionada, inclusiva i on hi hagi igualtat d’oportunitats per a tothom.

Aquesta metodologia dona l’oportunitat per fer conscient l’alumnat de com aprèn, de les seves fortaleses i de les seves mancances i el més important de l’autoregulació del seu aprenentatge.

Cal remarcar que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de les competències que ens marca el Currículum del Departament d’Educació.


Projectes singulars, projectes d’escola