Els nois i les noies de sisè, han estat treballant la distinció de les principals institucions de l’Estat espanyol i de la Unió Europea, dels seus valors i de les seves funcions, els seus àmbits d’acció i la seva repercussió en l’entorn, en la cohesió social i en els valors de cultura de la pau i els drets civils i polítics.
Tot i ser un tema força ampli i amb conceptes abstractes i complicats, hem aconseguit entendre la relació i el funcionament de l’estat espanyol i el Parlament Europeu.
Hem iniciat la situació d’aprenentatge analitzant les notícies sobre el desastre natural de la Dana, vam visualitzar un tràiler on es podia veure com un aiguat s’emportava tot un territori i a partir d’aquí vam començar a investigar, què necessitaria aquell territori per constituir-se com a estat, quins requisits hauria de complir per formar part de la UE i què podria fer la UE per al nostre nou estat.
El resultat final ha estat un discurs creat pels mateixos alumnes on expliquen als eurodiputats l’organització del seu estat, la seva constitució, la separació de poders, en quins sectors econòmics són més potents i en quins menys, com podrien ajudar als estats membres de la UE i com podrien aquests estats ajudar-los a ells…
Podeu veure alguns dels discursos com a producte final de la situació d’aprenentatge.