Articles de Sortides

Les colònies de 2n

Aquest darrer trimestre els alumnes de 2n hem anat de colònies a Vilanova de Sau. Hem passat dos dies junts gaudint de la natura i compartint bones experiències. Hem passejat pel bosc, hem fet gimcanes i jocs de nit… Ens ho hem passat molt bé!

A continuació us en deixem un recull de fotografies.

Sortida a l’escola Montserrat Montero

Els nens i les nenes de segon hem anat a passar el dia a l’escola Montserrat Montero. Allà hem visitat totes les instal·lacions i, el més important, hem estat amb els nostres companys de joc i de classe. Els hem fet uns regals molt especials perquè ens recordin sempre.

El riu Mogent

A 4t hem treballat l’ecosistema del riu Mogent. Vam fer un treball de camp al mateix riu on vam poder veure el biòtop i la biocenosi del riu.

Prèviament vam preparar la sortida per conèixer millor el nostre riu.

Colònies de 1r a les Codines de Montesquiu

Tot estrenant casa, els nens i nenes de 1r hem gaudit d’unes bones colònies. Malgrat que el temps no ens va acompanyar del tot, ens ho vam passar molt bé compartint estones de joc, passeig i bon menjar!

Us deixem una mostra d’alguns moments que vam viure aquells dies. Esperem que us agradi.

A 5è anem d’excursió al MUHBA

El passat dia 31 de maig els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Barcelona a visitar el MUHBA, el Museu d’Història de la ciutat. Ens van ensenyar com era Barcelona en època Romana, Barcino; quins tallers i construccions hi havia, i fins i tot vam veure part del temple dedicat a August.

Aventura al Barri Gòtic de Barcelona

Els de 4t vam aprendre moltes coses a la ruta que vam fer per la Barcelona romana i medieval. Havíem d’anar per grups amb un mapa i seguir les fites per poder arribar a tots els indrets.

Una vegada vam arribar cada nen feia una petita explicació d’aquell espai emblemàtic.

Els de 5è de colònies a Ca n’Oliver!

Els alumnes de cinquè hem estat tres dies de colònies a Pontós, a l’Alt Empordà. Allà hem descobert com vivien els prehistòrics. Ha estat molt interessant i a la vegada divertit, ja que hem après a fer foc com a aquella època, hem construït dolmens, hem fet punteria amb diferents materials, hem confegit una espelma, hem treballat amb sílex per a fer una eina de tall, … i fins i tot el primer dia vam ballar un ritual perquè fes bon temps.

De colònies a la Garrotxa

Els alumnes de 3r hem anat de colònies a Batet de la Serra, a prop d’Olot. Hem visitat la Fageda d’en Jordà i el Croscat. Hem après moltes coses sobre volcans i això ens va molt bé per fer el nostre projecte actual, “Els Volcans”.

Al museu d’arqueologia!

El passat mes de març, els nens i nenes de 2n vam anar d’excursió al Museu d’Arqueologia de Catalunya, on ens vam endinsar en el món dels nostres avantpassats. Fins i tot vam pintar amb pigments naturals!

Vam aprendre moltes coses.

Anem d’excursió a Can Panosa

Els nens i les nenes de 1r hem anat d’excursió a Can Panosa, la Casa de les Abelles. Vam descobrir un munt de coses que no sabíem de les abelles. Fins i tot vam poder vestir-nos d’apicultors i veure de prop la vida dins d’un rusc. També vam veure els diferents processos que cal fer perquè la mel arribi a les botigues. En vam poder tastar una mica! …que n’és de bona la mel!

P4 de colònies a Can Montcau!

Els cavallers, les princeses i els gats hem anat de colònies a Can Montcau, amb els nostres companys de P3. Hem pogut tocar i donar menjar a molts animals de la granja. També hem anat a jugar al prat i hem fet el tan esperat joc de nit amb les llanternes.

P3 de colònies a Can Montcau!

Els Lleons i els Camions, juntament amb els nens i nenes de P4, hem compartit dos dies de colònies a Can Montcau. Ens hem divertit jugant a l’aire lliure i envoltats de natura; hem observat de ben a prop els animals de la granja i, fins i tot, hem fet una coca de vidre, que hem dut a coure al forn de llenya.

Les colònies de P5 a Can Pic

Hem anat de colònies a Can Pic, a Taradell. Allà hem pogut conèixer com vivien els bandolers i durant el joc de nit veure’n un, en Tocasons!

Ens ho hem passat molt bé! Mireu les fotografies…

Anem al Pi gros i a la Verneda!

L’últim dia del segon trimestre tota l’escola marxem d’excursió pels voltants de la Roca aprofitant aquest entorn tant privilegiat que tenim. Aquest curs els nens de P3 i P4 hem anat primer fins el Pi gros a esmorzar i després a dinar a la Verneda.

Sortida al Parc Art de Cassà de la Selva

Els nens de P4 hem anat d’excursió a visitar un parc molt especial. Hem passejat per dins el parc i hem pogut veure i tocar més de 200 escultures d’artistes diferents. N’hi havia de molt divertides, hi podíem entrar dins o moure-les.

Al bosc del costat hi havia un espai molt “xulo” per jugar.