Articles de Matemàtiques

Fraccions amb fruites a 3r

Aprofitant el seu aniversari, l’Ot ens ha convidat a esmorzar. Va pensar que seria divertit fer broquetes de fruita i ens ha portat un meló, maduixes, 6 plàtans i una poma.

Hem estat calculant en quants talls podíem fer les fruites de manera que ens quedés una broqueta equilibrada amb la mateixa mida aproximada de la fruita.

Descoberta del número pi

Els alumnes de 6è han treballat el projecte de la pilota. Per trobar les seves mesures, van baixar al pati i van fer un treball de descoberta del número pi que expliquen en els següents vídeos.

Busquem el 100

Els alumnes de 2n busquem els números que fan 100.

Mireu que bé que ho fan!

Quants nens hi caben, en un metre quadrat?

Avui a la classe hem volgut comprovar quants nens caben en 1m²… i hem quedat sorpresos!

Quants creieu vosaltres que n’hi caben?

Comproveu-ne el resultat…

[INNOCENTADA!] Canvi estratègic a l’àrea de matemàtiques

La direcció de l’escola ha pres una decisió respecte la metodologia en l’àrea de matemàtiques i ha informat que a partir del curs que ve es prescindirà dels reglets i altres materials i es tornaran a utilitzar els algorismes tradicionals en l’aprenentatge d’aquesta assignatura. En la mateixa línia es produiran canvis pel que fa a la organització horària i es tornaran a diferenciar clarament les hores de medi, llengua i plàstica.

Des de l’escola reconeixem que no ha estat una decisió fàcil, però era clarament necessària, en comprovar que, després de més de 10 anys aplicant la metodologia OAOA, els resultats no han estat els esperats.

A continuació podeu veure les declaracions a VOTV de la directora, Montse Fuster.

Els de 6è hem après a fer infografies

Dins del projecte del nom de la classe (Els somnis i el Braille) hem treballat l’estadística.

Per poder realitzar aquesta activitat vam plantejar diferents feines: vam realitzar les preguntes d’una enquesta sobre el tema a treballar, vam enquestar algunes persones de la nostra població per prendre’n una mostra i vam extreure les dades de l’enquesta. Un cop extretes les dades vam realitzar unes infografies per publicitar els resultats.

A continuació podreu veure que ens van quedar genials.

A la classe del Circ mesurem l’escola

Aquestes dies hem estat aprenent a mesurar el perímetre de diferents llocs de l’escola.

Vam començar mesurant el perímetre dels reglets, després el perímetre de la nostra taula i el de quatre taules juntes. Vam comprovar que el perímetre es calcula sumant el que mesuren tots els costats.

Descobrim el valor dels reglets

Els alumnes de 3r hem baixat a l’aula d’experimentació perquè teníem moltes ganes d’esbrinar el valor dels reglets gegants.

Vam fer grups de quatre companys i vam començar a investigar i experimentar amb els reglets de totes mides fins que vam descobrir el valor dels reglets més grans. La majoria de nosaltres vam fer una hipòtesi sobre el valor, vam veure que alguns eren com els de deu però molt més grans, altres molt més grans que els de nou… Tot i que vam encertar moltes de les hipòtesis que vam fer ho vam haver de demostrar i així vam poder estar ben segurs del que dèiem.

Estratègies per multiplicar a 4t

Aquests dies, els nens i nenes de 4t hem estat practicant diferents estratègies per multiplicar. Podeu veure que m’hi ha moltes i diferents. També hem après que hem d’escollir cada estratègia segons la multiplicació que trobem, ja que hi ha vegades que d’una manera ens pot sortir molt més ràpid que amb una altra.

Us deixem una petita mostra de tot el que hem estat fent.

Mesurem la classe i la pista

La Paula, la Nina, l’Aran i la Marina ens han explicat l’àrea de la classe, i ens han respost la pregunta que ens vam fer, que era:

Quants cops hi cap la classe a la pista?

Gràcies pel vostre treball.

Quins càlculs!!!

Els alumnes de sisè troben, incansablement, estratègies per arribar a la divisió exacta, fent que sembli que calcular decimals mentalment resulti senzill i tot.

I això de les operacions combinades, per què?

Tots els continguts matemàtics que anem treballant els relacionem constantment, ja que només d’aquesta manera els alumnes arriben a interioritzar conceptes tan complicats com les fraccions.

A continuació, podeu veure uns vídeos on alumnes de sisè resolen operacions combinades i fraccions.

Com calcular el 84% de 366 sense la regla de tres?

Els alumnes de 6è, dins el projecte del sistema solar, s’han trobat amb problemes com aquest, que han resolt sense cap dificultat:

Si un asteroide orbita al voltant del Sol cada 1,84 anys, quan tornarà a orbitar si avui és 26 de gener de 2015?

Fem divisions a 5è

En aquest vídeo us mostrem com pensem a l’hora de resoldre les divisions. Exposem quatre formes diferents de solucionar la mateixa divisió.

[Podeu veure més vídeos de matemàtiques al nou espai que hem creat per recollir-los al nostre canal de YouTube]

Projecte de la pilota

Ja hem acabat el projecte de la pilota, després d’unes quantes setmanes molt intenses, hem pogut finalitzar el projecte de la pilota, que ens ha permès conèixer moltes coses sobre ella.